Контроль працездатності і типової несправності електромагнітного клапана

Працездатність електромагнітного клапана можна перевірити на непрацюючому двигуні з включеним запалюванням, знімаючи і одягаючи провід, що йде до його контакту. При цьому повинен бути чутний характерний звук. Якщо клацань немає, треба зняти з встановленого карбюратор клапана провід від блоку управління і з'єднати контакт клапана з іншим проводом безпосередньо з плюсовою клемою акумулятора. Появ клацань вказує або на обрив проводу в джгуті між клапаном і блоком управління, або на поганий контакт в роз'ємі, або на несправність у блоці управління. Відсутність клацань говорить про несправність електромагнітного клапана, можливо обрив обмотки (опір обмотки клапана має бути в межах 70 - 80 Ом - для клапанів з діаметром хвостовій частині 20 мм і 30-40 Ом для клапанів з діаметром хвостовій частині 13 мм). На заведеному двигуні (холостий хід) при знятті дроти з контакту клапана, двигун повинен стихнути. Якщо цього не відбувається, треба повторити процедуру установки клапана карбюратор. Буває, що клацання є, а голка не повністю виходить з електромагніту. Можливо також, що неправильно відрегульований карбюратор, і харчування двигуна на холостому ходу здійснюється в обхід холостого ходу - за рахунок відкритої заслінки першої камери. На це вказує також відсутність реакції (зміни оборотів XX) при обертанні гвинтів якості й кількості суміші.

Винуватцем нестійких оборотів XX може бути засмічений жиклер холостого ходу.

Необхідно також стежити за станом запірної голки клапана. Якщо на ній виявлені задирки - необхідно притертися голку до сідла жиклера клапана (використовуючи притирочную пасту).

Стан гумового ущільнювача теж може впливати на роботу системи ЕПХХ. При розшаровуванні ущільнювача починається підсмоктування повітря і суміш збіднюється. Це проявляється в падінні оборотів холостого ходу і може супроводжуватися «плаванням» оборотів на XX.
Пошкодження гумового ущільнювача може бути причиною запаху бензину при русі автомобіля.

У рідкісних випадках причиною підсосу повітря може бути сам електромагнітний клапан (тріщини в епоксидному з'єднанні навколо клеми клапана).