Газобалонне обладнання

Останнім часом все більше автовласників встановлюють на свої автомобілі устаткування для роботи двигуна на зрідженому газі. Нижче наводиться інформація про достоїнства і недоліки автомобіля, оснащеного газовою апаратурою. Подальші глави присвячені опису загального пристрою, принципу дії та правилам експлуатації газової апаратури автомобілів, оснащених як карбюраторами, так і різними системами уприскування, керованими за допомогою електроніки.

Зріджений нафтовий газ - це стислий і зріджений газ, який виходить з нафтової свердловини або з'являється в процесі очищення нафти.

Газ зріджується при нормальній температурі при відносно низькому тиску і широко використовується, завдяки високій теплотворності. Його основними компонентами є пропан і бутан.

У рідкому стані легше води, в газоподібному стані в 1,5-2 рази важчий за повітря і при витоку в атмосферу, накопичуючись в низьких місцях, може стати причиною несподіваної аварії під час займання.

Переваги автомобілів, що працюють на зрідженому газі.

  • Має хорошу ефективністю згоряння, двигун не шумить.
  • Хороша економічність.
  • Збільшується термін служби масла.
  • Мало забруднює атмосферу.
  • Збільшується термін служби двигуна.

Недоліки автомобілів працюючих на зрідженому газе.Наряду з вище перерахованими достоїнствами, газове обладнання володіє і недоліками:

  • Зменшення ємності багажного відділення автомобіля за рахунок установки в ньому газового балона, незважаючи на те, що останнім часом заводи-виробники випускають газові балони різної форми.
  • Утруднений запуск холодного двигуна на газі.
  • Збільшення часу на заправку газом.

У порівнянні із заправкою автомобіля бензином, процедура заправки автомобіля газом відбувається на кілька хвилин довше. Особливо ця різниця відчувається при чергах на заправних станціях.

Автомобіль, обладнаний газовою апаратурою, може працювати як на бензині, так і на зрідженому газі. Вибір палива, на якому Ви збираєтеся експлуатувати автомобіль, здійснюється простим натисканням клавіші перемикача блоку управління, що знаходиться в салоні автомобіля. У зв'язку з великою різноманітністю застосовуваних систем, розглянемо загальний (характерний для всіх типів) принцип дії газової апаратури.

З газового балона під тиском скраплений газ через запірно-запобіжний блок надходить до електромагнітного газового клапана, об'єднаному, як правило, з газовим фільтром в один блок. Тут газ очищується від домішок, а потім (якщо електромагнітний газовий клапан відкритий) надходить до газового редуктора-випарника. У газовому редукторі-випарнику відбувається зниження тиску газу до атмосферного і перетворення газу в газоподібну суміш. Потім газ під дією розрядження рухається і поступає через дозатор газової суміші і змішувач карбюратора / системи упорскування в циліндри двигуна.

Для запуску холодного двигуна в газовій апаратурі використовується електромагнітний клапан пусковий, завданням якого є впорскування додаткової порції газової суміші в циліндри двигуна (аналог прискорювального насоса карбюратора).

При роботі автомобіля на газі бензинова паливна система відключена, так як електромагнітний клапан в цей час перекриває подачу бензину в карбюратор / систему уприскування.

Управління електромагнітними клапанами, а отже і роботою паливних систем (бензинової / газової) здійснюється з блоку управління, який являє собою коробку з кнопкою (короткочасне включення електромагнітного пускового клапана газового редуктора) і перемикачем режиму роботи двигуна (бензин-нейтраль-газ). Якщо перемикач знаходиться в положенні «Бензин» - двигун працює на бензині (електромагнітний газовий клапан закритий). Якщо перемикач знаходиться в нейтральному положенні - двигун або вимкнений, або допрацьовує / допалює паливо (обов'язково використовується при перемиканні з одного виду палива на інше). Якщо перемикач виду палива знаходиться в положенні «ГАЗ»-двигун працює на зрідженому газі (електромагнітний бензиновий клапан закритий).

Живлення електричних елементів газової апаратури здійснюється від бортової мережі і взято від ланцюга котушки запалювання. Потім через замок запалювання і додатковий запобіжник, напруга подається на блок управління.